Właściwości orzechów pistacjowych. Ile kosztują, ile kcal itp.

pistacje

Kontrowersyjne pistacje

Choć na temat pistacji można usłyszeć wiele pozytywnych opinii, nierzadko dochodzą do nas również głosy pełne wątpliwości. Warto zatem zapoznać się z tym problemem.

Pistacje i ich wartość odżywcza

Podobnie, jak ma to miejsce w przypadku innych orzechów, również pistacje zaliczamy do produktów wysokokalorycznych, Wpływa na to przede wszystkim znaczna zawartość tłuszczu występująca w połączeniu z niewielką tylko ilością wody. A jednak nie oznacza to wcale, że osoby odchudzające się powinny się ich obawiać, okazuje się bowiem, że zarówno orzechy, jak i nasiona to cenne składniki wszystkich tych diet, których celem jest redukcja masy ciała. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że są one bogate w ważne składniki pokarmowe, a przy tym wyjątkowo sycące.

Pistacje to przede wszystkim znakomite źródło potasu i magnezu, choć w ich skład wchodzi również żelazo, wapń oraz inne składniki mineralne. Warto wspomnieć i o tym, że gwarantują organizmowi naprawdę solidną dawkę witaminy E oraz witaminy B1. Naukowcy zwracają też uwagę na wysoką zawartość białka w ich składzie podkreślają, że ma ono całkiem przyzwoitą wartość odżywczą, co nie jest przecież wcale oczywiste w odniesieniu do produktów pochodzenia roślinnego. Mocną stroną pistacji jest też obecność błonnika pokarmowego, który wraz z białkiem przyczynia się do tego, że orzechy zapewniają poczucie sytości.

Problemy z pistacjami

Choć jednak pistacje jawią się wyjątkowo dobrym rozwiązaniem z punktu widzenia osób myślących o zmianie nawyków żywieniowych, w pewnym momencie sytuacja zaczyna się komplikować. Owszem, pistacje nie tylko wzbogacają smak potraw, ale również dostarczają ludzkiemu organizmowi cenne składniki odżywcze takie, jak choćby jednonienasycone kwasy tłuszczowe, ważne pierwiastki, białko, błonnik oraz witaminy. Okazuje się jednak, że wiele zależy od tego, gdzie się w nie zaopatrujemy, pistacje nie są bowiem sobie równe, a różnice potrafią być naprawdę znaczące.

Gdy sięgamy po pistacje sprzedawane w sklepach spożywczych, marketach oraz dyskontach, musimy liczyć się z tym, że będziemy mieli do czynienia z orzechami nie tylko prażonymi, ale również dość intensywnie solonymi. W praktyce oznacza to, że w składzie pistacji pojawiają się szkodliwe izomery trans kwasów tłuszczowych, o tych zaś wiadomo, że zwiększają ryzyko występowania chorób sercowo-naczyniowych oraz innych groźnych przypadłości. Nie można zapominać również o negatywnym wpływie na nasz organizm dodatkowej porcji soli, ta bowiem odbija się niekorzystnie na zdrowiu osób, które zmagają się ze zbyt wysokim ciśnieniem tętniczym krwi.

W poszukiwaniu idealnych pistacji

Osoby, które poszukują pistacji niesolonych i nieprażonych muszą liczyć się z tym, że ich zakup w sklepach stacjonarnych może okazać się dość trudnym zadaniem. Trudno szukać ich zarówno w marketach, jak i w sklepach osiedlowych, nie ma jednak większego problemu z ich znalezieniem, jeśli zdecydujemy się na odwiedzenie sklepu internetowego. Okazuje się jednak, że pistacje naprawdę zdrowe są też bez porównania droższe od tych, które widujemy w typowych sklepach, jedna paczka może nas bowiem kosztować od trzydziestu do nawet czterdziestu złotych.

Pistacje mogą być naprawdę wartościowym składnikiem zdrowej diety, nie możemy zapominać jednak o tym, że muszą być podawane w wersji, która nie tylko nie była solona, ale również jest wolna od obróbki termicznej. W innym przypadku o produkcie zdrowym i wartościowym nie może być mowy.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s